Tydzień Edukacji Globalnej
Tydzień Edukacji Globalnej
W dniach 18 - 24 listopada 2024 roku społeczność naszej szkoły wzięła udział w Tygodniu Edukacji Globalnej, pod patronatem Polskiej Akcji Humanitarnej i Centrum Edukacji Obywatelskiej, pod hasłem „DziałajMY dla PlaneTY”.
Ważną częścią wydarzenia był szereg webinarów skierowanych tak do uczniów, jak i nauczycieli. I tak koordynujące projekt nauczycielki wzięły udział w następujących webinariach:
„Mądre pomaganie. Jak to robić w szkole?”,
„Kultura dialogu. Jak wspierać różnorodność i zarządzać konfliktem w klasie?”,
„Nasze rzeki, nasza przyszłość. Jak zmienić podejście do ekosystemów rzecznych?”
Działanie jest współfinansowane m. in w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.
Natomiast uczniowie klas 4TL2, 4TL1, 2 TIG uczestniczyli w webinariach o następującej tematyce: „Co mogę zrobić, żeby ratować klimat?”, „Dobre relacje i konflikty – co je łączy?”,
„Jak myśleć inaczej o ochronie rzek?”
Dzięki webinariom nauczyciele i uczniowie wzmocnili swoje kompetencje w tematyce globalnych wyzwań, takich jak: migracje, zmiana klimatu, solidarność społeczna i wielokulturowość.
Dodatkowo wybrane klasy wzięły udział w grze korytarzowej, wykorzystując wystawę plakatów „Globalne współzależności w naszej szkole”, udostępnioną przez Polską Akcję Humanitarną. W grze uczestniczyli uczniowie klas technikum i szkoły branżowej; ponad 180 uczniów.
Sześcioosobowa drużyna pod nazwą "EkoLogiczni i globalni" wzięła udział w ogólnopolskiej grze szkolnej, w ramach której młodzież (równolegle z innymi grupami z całej Polski) realizowała opracowane przez CEO zadania z zakresu edukacji globalnej. Spośród 22 zadań 2 były obowiązkowe do wykonania - powitalne i końcowe. Spośród pozostałych 20 zadań tematycznych zespół wybrał 2 zadania tematyczne spośród 4 kategorii. Zadania realizowane przez nasz zespół:
1. Zadanie powitalne.
2. Z kategorii "Zmiana klimatu" - Wyzwanie “zero-waste”. Wykonane działanie wykorzystamy podczas promocji Dnia bez Zakupów (już 26 listopada!) w naszej szkole.
3. Z kategorii "Międzykulturowość i migracje" - Kodeks pokojowej współpracy.
4. Zadania końcowe.
Efekty zrealizowanych zadań zespoły umieszczały na Padlecie, na którym będą miały możliwość zobaczyć, jak pracują inne grupy.
Akcję przeprowadziły panie: Agnieszka Nurek i Anna Wasiluk.
